Dokázal jsem stmelit silné jedince ve výbornou skupinu, pyšnil se Lukáš Říha, kapitán vítězného týmu v kvízu

14.05.2017 10:45

Stejně jako jeden zápas v turnaji střídá druhý, mění se i role zpovídaných osobností. Tentokrát je na řadě někdo zcela mimořádný. V minulosti hráč, rozhodčí i trenér dačického Centropenu. Nyní především guru kulturistiky, dřepů především, a také velký fanoušek. Takový, který fandí celým svým velkým srdíčkem. Lukáš Říha sice nezasáhl jako hráč do ani jednoho z letošních turnajových zápasů, přesto se může pyšnit velkým prvenstvím.
 
 
V letošním roce přišel direktoriát turnaje s další inovací. Druhý večer se přesunul do Street Clubu v dačickém centru, kde krom promítání fotografií z předchozích turnajových ročníků došlo i na zajímavou aktivitu – sportovní znalostní kvíz. Jeho autorem byl David Černý, který vsadil na osvědčené a florbalisty milované sporty. Krom florbalu se soutěžící předvedli také ve znalostech z fotbalové a hokejové branže. Soutěžilo se v týmech, přičemž každá cca šestičlenná skupina měla svého kapitána. Kapitánem vítězného celku byl právě Lukáš.
 
Jak probíhal sestavovací či chcete-li nominační proces do „Řízkova“ týmu? „Když jsem se před začátkem rozhlédl kolem sebe a viděl tam Péťu, Kryše a Vaciho, vůbec jsem nepochyboval o tom, že vyhrajeme. Tam už to bylo prakticky jen o tom, aby to bylo potvrzené papírově,“ celkem stručně objasnil, jak se mu podařilo tým sestavit. Nutno dodat, že jeho fluidum zapůsobilo okamžitě. Všichni žádaní hráči ke svému kapitánovi okamžitě přišli.
 
Měl Lukáš nějaká speciální kritéria pro výběr? „Při skládání sestavy jsem hledal vhodné typy. O Peťovi Jindrovi jsem věděl, že má rád fotbal, tam to bylo jasné. Vaci do toho pořád taky kecá, tak to byla taky dobrá volba. Vlastně se to sešlo, ani jsem nevěděl jak.“
 
Probíhala nějaká speciální příprava týmu? Nebo šel na věc tak říkajíc hned naostro? „Právě že ne. Bylo to celé spontánní. Potkali jsme. Bez plánování jsem se sešli. Já dokázal stmelit ty silné jedince ve skupinu. A ta, jak jistě víme, vyhrála,“ prohlašoval zcela suverénně. „Šlo to prostě od srdíčka,“ dodal.
 
Nyní se přesuneme k florbalové části turnaje. Zamlouvá se Řízkovi letošní ročník? Má nějaké své favority? „Turnaj se mi líbí od začátku jako každý rok. Pokud jde o favorita, není žádným tajemstvím, že jím jsou Vidláci,“ řekl bez přemýšlení.
 
Kolik duelů už Lukáš živě viděl? „Viděl jsem jeden celý zápas, ve kterém hráli kluci z Liberce proti Počátkám, za které se schovávají kluci z Jindřichova Hradce,“ smál se.
 
Blížím se do finále. Co říká kulturistický guru na spojení kategorií? A co mu na turnaji chybělo? „Někdo možná hodnotí spojení amatérů a výkonnostních hráčů jako špatný krok. Podle mě to je ale správně. Takhle to bylo vše v jedné hale, bylo to celé takové kontaktní. Všichni účastníci, jak kluci, tak holky, byly na jednom místě. No a co mi chybělo? Rozhodně guláš od paní Černé. Už se nikdy nesmí stát, aby tu nebyl. Protože už nikdy nechci jíst ty párky, které viděly maso jen z rychlíku,“ končil rozhovor s širokým úsměvem.
 
„Mají devadesát procent masa,“ reagoval vzápětí David Černý. Nezbývá, než mu věřit.
 

(vízězný tým sportovně-vědomostního kvízu 2017)

Zpět

Kryštof Kůs - Vánoční turnaj © 2021 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode